fbpx
Tuloksekas asiakaskohtaaminen™ -valmennus myynnin ammattilaisille (2 pv)
Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen , Myynti , Osto ja myynti , Osto- ja hankintatoimi , Toiminnan kehittäminen

KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Tuloksekas asiakaskohtaaminen™ -valmennus myynnin ammattilaisille (2 pv)

1397 euroa /hlö + alv 24 %

15.-16.01.2020, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 1 tammikuun, 2020 Sampo Korppoo

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • - ”Saimme uuden ”kielen” myyntiryhmäämme: puhumme nyt keskenämme asiakkaista realisteina, rationalisteina ja idealisteina. Saamme heti kiinni siitä, miten omaa vuorovaikutusta tulee säätää kyseinen henkilö kohdattaessa.” - Myyntijohtaja

  • - "Koulutus on niin hyvin suunniteltu ja paketoitu, että onnistuminen on kiinni henkilöstä itsestään. Näkisin, että onnistumisen ratkaisee se, kuinka paljon kukin on valmis panostamaan omaa aikaa ja ajatuskapasiteettia asiakaskohtaamisen käsikirjoittamiseen.” - Tulosyksikön johtaja

    Tuloksekas asiakaskohtaaminen™ -valmennus myynnin ammattilaisille ja sellaiseksi kehittyville

    Opi selviytymään vaativista asiakaskohtaamisista ”voittajana”, ja tarjoamaan samalla asiakkaillesi miellyttävämpi ja luottamusta syventävä asiakaskokemus.
    Nykypäivänä lähes kaikesta on kova kilpailu ja pienet erot lopulta ratkaisevat sen, kuka saa kaupan, ja ketkä lähtevät asiakaskohtaamisista ”tyhjin käsin”. Asiakkaansa paremmin tunteva ja asiakaskohtaamisiin paremmin valmistautuva myynnin ammattilainen moninkertaistaa onnistumismahdollisuutensa, ja parantaa mahdollisuuksiaan olla se, kuka kaupan lopulta asiakkaan kanssa tekee!

    Asiakaskohtaamisvalmennuksessa opit nykyaikaisimmat tavat vaikuttaa positiivisesti erityyppisiin asiakkaisiin. Samalla opit tunnistamaan asiakkaiden päättäjien joukosta ne henkilöt, jotka auttavat sinua myyntiprosessissa eteenpäin, ja toisaalta ne, jotka vastustavat sitä eniten.

    Myynti- ja asiakaskohtaamistilanteet ovat muuttuneet hyvin vaativiksi, koska lähes kaikesta on kovaa kilpailua ja ylitarjontaa, ja tämä asettaa aivan uudet vaatimukset modernin myynnin ammattilaisille. Menestyminen vaativissa asiakaskohtaamistilanteissa vaatii uudenlaista asennetta, osaamista, ja taitoa tunnistaa asiakasyrityksen päättäjien rooleja.

    Digitalisaation myötä asiakas tietää ostettavasta tuotteesta tai palvelusta lähtökohtaisesti hyvinkin paljon, minkä menestyvä myynnin ammattilainen osaa kääntää edukseen. Onnistuneessa asiakaskohtaamisessa asiakas kuljetetaan läpi ostoprosessin, ja samalla madaltaen ostamisen kynnystä.

    Asiakkaansa paremmin tunteva asiakaskohtaamisen ammattilainen tekee kaupan todennäköisemmin kuin pahimmat kilpailijansa. Ja koska pienet erot ratkaisevat, myös yksityiskohtiin ja positiiviseen asiakaskohtaamiskokemukseen pitää panostaa entistä enemmän.

    Asiakaskohtaamisvalmennuksessa pureudutaan syvällisesti mm. ihmisten erilaisuuden ymmärtämiseen, ja siihen, miten se vaikuttaa menestymiseen vaativissa asiakaskohtaamisissa – sekä myyjän että asiakasyrityksen päättäjien puolelta.


    Mitä saat?
    Valmennuksen suorittaneena osallistujana:
    – kehityt myynnin ammattilaisena
    – olet valmiimpi ja itsevarmempi menemään vaativiin asiakaskohtaamisiin
    – ymmärrät paremmin asiakasyrityksen päättäjien ”roolitusta”, ja tunnistat joukosta kaupankäyntiä edistävät ja sitä vastustavat henkilöt
    – teet kauppoja suuremmalla todennäköisyydellä ja paremmalla myyntikatteella kuin aiemmin
    – teet parempaa tulosta, joka näkyy positiivisesti tuloslaskelman alimmalla rivillä
    – viihdyt paremmin omassa työssäsi
    – osaat nauttia onnistumisista entistä enemmän ja useammin

    Kenelle?
    Valmennus on tarkoitettu myynnin ammattilaisille ja sellaiseksi haluaville, ja kaikille niille, jotka haluavat oppia tuntemaan paremmin sekä oman itsensä ja oman myyntityylinsä, että oppia tuntemaan paremmin myös omat asiakkaansa ja heidän tapansa ostaa.

    Ennakkotehtävä:
    Jokainen valmennukseen osallistuva tekee itsestään Luontaiset taipumukset™ -analyysin, jota hyödynnetään koko valmennuksen ajan.


    Kouluttaja:
    Valmentajana toimii Jukka Heikkilä, kokenut yritys- ja myyntivalmentaja (Master of Business Administration, Luontaiset taipumukset™ -lisenssivalmentaja, Mind Coach Certified Trainer).
    – Jukka tuo asiakaskohtaamisvalmennukseen mukanaan oman osaamisensa ja pitkän kokemuksensa yritysmyynnistä, ja tuoreita näkemyksiä myynnistä moderneissa liiketoimintaympäristöissä. Jukka auttaa valmennukseen osallistuvia löytämään omat vahvuutensa ja kehittämään niitä entisestään, jotta heillä on paremmat mahdollisuudet menestyä kilpailijoitaan paremmin vaativissa asiakaskohtaamistilanteissa.
    – Asiakasreferenssit: Adara Pakkaus Oy, JOT Automation Oy, Knauf Oy, Bronto Skylift Oy, LAMK asiakaskohtaamiskurssin opiskelijat, Vantaan ammattiopisto Varian henkilöstö, Insta Defsec Oy

    Aikaisemmat palautteet valmennuksesta
    – ”En uskonut, että mikään koulutus voisi tuoda enää uusia ideoita työhöni, mutta joudun perumaan puheeni. Erityisesti asiakkaan oivalluttamiseen liittyvä kysymyspatteristo oli erittäin hyödyllinen.” (Kymmeniä vuosia omalla toimialalla ollut vientipäällikkö)
    – ”Saimme uuden ”kielen” myyntiryhmäämme: puhumme nyt keskenämme asiakkaista realisteina, rationalisteina ja idealisteina. Saamme heti kiinni siitä, miten omaa vuorovaikutusta tulee säätää kyseinen henkilö kohdattaessa.” (Myyntijohtaja)
    – ”Pitkäaikaisen luottamuksellisen asiakassuhteen rakentamisessa on ensiarvoisen tärkeää osata säätää oma lähetin asiakkaan vastaanottotaajuudelle. Kuten valmentaja sanoi, nämä taidot toimivat niin ”kotona kuin puutarhassakin”. (Kotimaan myyntipäällikkö)
    – ”Oli tosi mahtavaa, kun kävit syventämässä luontaisten taipumusten ymmärrystä asiakastyyppien tunnistamisessa. On ihanaa, että jaoit tämän tiedon meidän kanssamme, jotta voimme olla edelläkävijöitä Suomessa, ihan niin kuin sinäkin.” (Lahden ammattikorkeakoulun opiskelija)
    – Koulutus on niin hyvin suunniteltu ja paketoitu, että onnistuminen on kiinni henkilöstä itsestään. Näkisin, että onnistumisen ratkaisee se, kuinka paljon kukin on valmis panostamaan omaa aikaa ja ajatuskapasiteettia asiakaskohtaamisen käsikirjoittamiseen.” (Tulosyksikön johtaja)


    OHJELMA

    1. valmennuspäivä

    8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi
    9.00 Koulutus alkaa
    10.30 – 10.45 Tauko
    11.30 – 12.15 Lounas
    14.00 – 14.15 Iltapäiväkahvi
    16.00 Ensimmäinen valmennuspäivä päättyy

    Vaikuttaminen asiakaskohtaamisissa
    – Mitä keinoja minulla on vaikuttaa asiakaskohtaamisissa asiakkaisiin?
    – Oma luontainen tyylini asiakaskohtaamisissa
    – Muiden luontaisia tyylejä asiakaskohtaamisissa

    Myyjän seitsemän kuolemansyntiä
    – Miten ne näkyvät omassa myyntityössäni?

    Miksi hyvät vuorovaikutustaidot ovat ratkaisevassa asemassa asiakaskohtaamisissa?
    – Erilaisuuden ymmärtäminen asiakaskohtaamisissa
    – Ihmisten erilaiset taipumukset ajatella
    – Ihmisten erilaiset odotukset vuorovaikutustilanteissa

    Oivalluttava myynti
    – Oivalluttavan myynnin taustat ja osatekijät
    – Asiakkaiden erilaiset roolit oivalluttavassa myynnissä
    – Uuden ja oleellisen tiedon oivalluttaminen asiakaskohtaamisissa
    – Seitsemän erilaista ostajaa

    Miten erilaiset ihmiset tekevät päätöksiä?
    – Miten saada asiakas aktiivisesti mukaan vuorovaikutukseen?
    – Kysymisen ja kuuntelemisen taika


    2. valmennuspäivä

    8.30 Aamukahvi
    9.00 Koulutus alkaa
    10.30 – 10.45 Tauko
    11.30 – 12.15 Lounas
    14.00 – 14.15 Iltapäiväkahvi
    15.50 Todistusten jako ja loppusanat
    16.00 Koulutus päättyy

    Asiantuntija asiakaskohtaamisen ammattilaisena – myynnillisen roolin korostuminen ja kauppojen aikaansaaminen
    – Itsensä kehittämisen mallit
    – Mistä osatekijöistä oma kyvykkyys muodostuu?

    Mobilizerin ymmärtäminen ja hänen ajattelutyylinsä tunnistaminen
    – Mobilizerin ominaispiirteet
    – Muiden roolien ominaispiirteet

    Oman ”lähettimen” säätäminen Mobilizerin vastaanottotaajuudelle
    – Miten pääsen lähemmäksi Mobilizerin ”taajuutta”?

    Asiakkaan päätöksenteko- ja ostoprosessin edistäminen
    – Miten voin itse edistää omalla toiminnallani kaupan toteutumista?

    Tavoitteellisen asiakaskohtaamisen suunnittelu
    – Asiakaskohtaamisen käsikirjoitusmallin tekeminen

    Tuloksekas asiakaskohtaaminen, loppukoe
    – Tavoitteellisen asiakaskohtaamisen suunnittelun viimeistely
    – Asiakaskohtaamisen käsikirjoitusmallin hiominen ja viimeistely

    Jatkoaskeleet
    – Uuden toimintamallin ”juurruttaminen” organisaatioon – miten kehitymme yksilöinä ja tiiminä sekä asiakaskohtaamisten ammattilaisina?



    Koulutuspaikka:
    Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

    Ajankohta:
    ke-to 15.-16.01.2020

    Hinta:
    1397 euroa
    /hlö + alv 24 %. Sisältää kurssimateriaalin, lounaat ja kahvit.

    Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 1357 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 1297 euroa /hlö + alv 24 %.

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja