fbpx
Palvelumuotoilun ABC (1/2 pv)
Uudistettu tietopaketti!
Asiakaspalvelu , Innovaatiot ja tuotekehitys , Kehittäminen ja innovaatiot , Liiketoiminnan kehittäminen , Palvelumuotoilu

KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Palvelumuotoilun ABC (1/2 pv)

397 euroa /hlö + alv 24 %

06.10.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 4 lokakuun, 2022 Sampo Korppoo

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • – ”Paljon ideoita herättävä ja mahdollisuuksia avaava koulutus. Aivan mahtava kouluttaja!!! Suosittelisin tätä koulutusta muillekin, koska tästä saa näkemystä ja ideoita omaan työhön ja sen kehittämiseen.”

  • – ”Hienosti koottu kokonaisuus laajasta aiheesta. Kouluttaja jätti hyvin tilaa osallistujien omille caseille ja niiden kautta keskustelulle. Peruskuva palvelumuotoilusta tuli selväksi.”

  • – ”Koulutus antaa laajasti perustietoa palvelumuotoilusta ja sen soveltamismahdollisuuksista. Voin käyttää omassa kehittämisessäni sekä henkilökohtaisen työn kehittämisessä että organisaation/palvelujen kehittämisessä. Hyvä että avattiin näin paljon vaihtoehtoja.”

  • – ”Kiitos todella selkeästä ja antoisasta koulutuspäivästä”

  • – ”Innostuin todella aiheesta koulutuksen jälkeen, kiitos!”

    Mistä palvelumuotoilussa on kyse ja miten sitä voi toteuttaa oman yrityksen kehittämisessä?

    Palvelumuotoilu tarjoaa tämän päivän työhön sopivia, ketteriä työkaluja ja prosessin, miten kehittää. Ensisijaisesti palvelumuotoilussa on kyse asiakaslähtöisestä toiminnasta – ajatusmallista, tavasta toimia.

    Toimitko sinä omassa työssäsi todella asiakaslähtöisesti?
    Suunnitteletko palveluita ja toimintaa pohjautuen aitoihin asiakkaiden tarpeisiin?
    Luoko yrityksesi strategian yhdessä henkilöstön kanssa ja perustuen asiakkaiden tulevaisuuden tarpeisiin?
    Muun muassa näihin kysymyksiin pureudumme koulutuksen aikana.

    Palvelumuotoilun ABC -koulutuksessa
    – pääset tutustumaan palvelumuotoiluun, mistä siinä on kyse ja miten voit toteuttaa sitä omassa organisaatiossasi tai yrityksessäsi.
    – saat haltuusi tärkeimmät asiat muotoiluajattelusta palvelumuotoiluprosessin kaikkiin eri vaiheisiin ja työkaluihin.
    – opit hyödyntämään oppimaasi joko omassa työssä tai tilaamaan itsellesi palvelumuotoilun palveluita.

    Koulutukseen sisältyy:
    – Mitä on palvelumuotoilu?
    – Palvelumuotoilun prosessin eri vaiheet ja vinkkejä niiden toteuttamiseen
    – Palvelumuotoilun hyödyt yrityksille ja organisaatioille
    – Palvelumuotoilulle tyypillisten työkalujen esittely ja kokeileminen, esimerkiksi asiakasymmärryksen hankintaan havainnointi, empatiakartta ja persoona, asiakkaan näkökulman ymmärtämiseen palvelupolku


    Kenelle?
    Koulutus sopii kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille ja aiheeseen ensi kertaa tutustuville. Kannattaa varautua innostumiseen ja haluun oppia lisää. Koulutuksen antia pystyvät hyödyntämään niin esihenkilöt, asiantuntijat, kehittäjät kuin asiakastyössä olevat.


    Hyödyt
    – Koulutuspäivän aikana saat käsityksen, mitä on palvelumuotoilu, tiedät mitä palvelumuotoiluun ja sen toteuttamiseen liittyy, sekä saat konkreettisia työkaluja palvelumuotoilun toteuttamiseen.
    – Käymme yhdessä läpi vinkkejä miten keskittyä omassa organisaatiossa asiakaskeskeisyyden kehittämisessä ja palvelumuotoilussa.
    – Kouluttajat lupaavat, että saat inspiroivan koulutuspäivän ja vastauksia niihin kysymyksiin, joita sinulla on palvelumuotoiluun liittyen.


    Kouluttajat

    Outi Kinnunan, palvelumuotoilun ja fasilitoinnin asiantuntija
    Outi Kinnunen on palvelumuotoilun, yhteiskehittämisen ja fasilitoinnin asiantuntija sekä pitkän linjan valmentaja ja kouluttaja. Hän on toiminut strategisen asiakaskeskeisyyden ja organisaatiomuotoilun asiantuntijana, sekä palvelumuotoilun opettajana eri korkeakouluissa. Tällä hetkellä Outi toimii Design Directorina muotoilutoimisto Vision Factoryssa.
    Outin intohimo on muotoiluajattelu toimintamallina – se miten organisaatiot voivat oppia asiakaslähtöistä ja ketterää tapaa toimia ja miten se saadaan osaksi työn arkea. Outilla on vahvaa erityisosaamista työpajasuunnittelusta, design sprinteistä sekä muotoilupeleistä.

    Hanna Voutilainen, palvelumuotoilun asiantuntija
    Hanna Voutilainen on muotoilija ja toimii Vision Factorylla palvelumuotoilijana. Muotoilijana häntä kiinnostaa visuaalisuuden merkitys oppimisessa, sekä asiakasymmärryksen hyödyntäminen ja uuden innovointi palveluiden kehittämisessä. Hannalla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus asiakastyöstä, palveluiden suunnittelusta sekä testauksesta.

    Palautteita aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Paljon ideoita herättävä ja mahdollisuuksia avaava koulutus. Aivan mahtava kouluttaja!!! Suosittelisin tätä koulutusta muillekin, koska tästä saa näkemystä ja ideoita omaan työhön ja sen kehittämiseen.”
    – ”Hienosti koottu kokonaisuus laajasta aiheesta. Kouluttaja jätti hyvin tilaa osallistujien omille caseille ja niiden kautta keskustelulle. Peruskuva palvelumuotoilusta tuli selväksi.”
    – ”Kiitos loistavasta koulutuksesta. Annoit tilaa osallistujien keskustelulle ja kysymyksille ja selkeytit teoriaa esimerkkien avulla. Olet rento, hauska ja asiantuntemuksessasi vakuuttava. Sinusta paistaa rakkaus palvelumuotoiluun kuten sanoitkin!”
    – ”Koulutus antaa laajasti perustietoa palvelumuotoilusta ja sen soveltamismahdollisuuksista. Voin käyttää omassa kehittämisessäni sekä henkilökohtaisen työn kehittämisessä että organisaation/palvelujen kehittämisessä. Hyvä että avattiin näin paljon vaihtoehtoja.”
    – ”Outilla on empaattinen ja hauska tyyli opettaa”
    – ”Kiitos todella selkeästä ja antoisasta koulutuspäivästä”
    – ”Innostuin todella aiheesta koulutuksen jälkeen, kiitos!”


    Ohjelma

    12.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien testaus
    13.00 Koulutus alkaa
    – pidämme tauon sopivassa kohdassa
    16.00 Koulutus päättyy


    Sisältö

    Palvelumuotoilu
    – Mistä palvelumuotoilussa on kyse
    – Palvelumuotoilun historiaa ja muotoiluajattelun merkitys
    – Pitääkö kaikkien osata palvelumuotoilua?

    Asiakaskeskeisyys
    – Miten palvelumuotoilu edistää asiakaskeskeisyyttä?
    – Asiakaskeskeisyyden eri tasot

    Palvelumuotoilun prosessi
    – Palvelumuotoiluprosessi kokonaisuutena
    – Vaihe 1 tutkiminen, kerätään laajasti tietoa ja ymmärrystä
    – Vaihe 2 täsmentäminen, analysoidaan tietoa ja varmennetaan, että ratkaistaan aitoa ja oikeaa haastetta
    – Vaihe 3 kehittäminen, ideoidaan erilaisia ratkaisuja ja testataan niitä eri kohderyhmien kanssa
    – Vaihe 4 konseptointi, kiteytetään tulokset
    – Iteroinnin merkitys palvelumuotoilussa
    – Yhteiskehittämisen merkitys palvelumuotoilussa

    Palvelumuotoilun hyödyt
    – Mihin palvelumuotoilua voidaan käyttää
    – Mitä hyötyä palvelumuotoilun toteuttamisesta on
    – Mitä arvoa yritys saa palvelumuotoilusta

    Palvelumuotoilun työkalut
    – Yleiset palvelumuotoilun työkalut ja miksi juuri niitä käytetään
    – Empatiakartta, persoona, havainnointi, haastattelu, 5 x miksi, palvelupolku, Service Blueprint & kanvaasityökalut


    Koulutuspaikka:
    Etävalmennus Zoomilla. Lähetämme sähköpostiisi tarkempaa osallistumisinfoa ennen koulutusta.

    Ajankohta:
    torstai 06.10.2022 klo 13 – 16

    Hinta:
    397 euroa /hlö + alv 24 %.
    – sisältää zoom-etäkoulutuksen ja koulutusmateriaalin

    Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa /hlö + alv 24 %.


    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.


    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja