KurssitNyt

Liity postituslistallemme

Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20001 (2 pv)

25.-26.09.2019 - Clarion Hotel Helsinki Airport, Vantaa

Suuren kansainvälisen suosion saanut, IT-palveluiden hallintaa käsittelevä ISO/IEC 20000 -standardisarja tarjoaa laajan joukon prosesseja ja hyviä käytäntöjä erityisesti tietoteknisten palveluiden kehitys-, toimitus- ja tukitoimintojen kehittämiseen ja hallintaan.

Koulutus on ensimmäinen syksyllä 2018 uudistuneen ISO/IEC 20000-1 –standardin kattava ja kaikki vaatimukset käsittelevä kokonaisuus. Standardin uusi versio sisältää monia palvelunhallintaan liittyviä ajankohtaisia uudistuksia, ja sen sisältö ja rakenne tukevat nyt aiempaa paremmin palveluiden hallinnan ja johtamisen prosessien integroimista organisaation toiminta- tai johtamisjärjestelmään.

HUOMIO! Standardi SFS-ISO/IEC 20000-1:2018 (tai ISO/IEC 20000-1:2018) on oltava mukana koulutuksessa.


Kenelle?
Koulutus soveltuu IT-palveluiden tarjoajille (sekä organisaation sisäiset toiminnot kuten tietohallintoyksiköt että ulkoiset yhteistyökumppanit) ja ohjelmistoyrityksille:
– IT-palvelutoimintojen ja -prosessien kehittäjät ja kouluttajat
– laatupäälliköt
– arvioijat ja auditoijat
– esimiehet
– työnjohtajat


Kouluttajat:
Jyrki Lahnalahti
, tuotepäällikkö, pääarvioija, Kiwa Inspecta
Tuukka Haarni, pääarvioija, Kiwa Inspecta



OHJELMA

1. päivä

08:15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

08:30 Koulutuksen avaus

09:00 Palveluiden hallinta ja hallintajärjestelmät
– Palveluiden hallinta osana johtamisjärjestelmiä
– Standardisarja ISO/IEC 20000: eri osien käyttötarkoitus ja kohderyhmä
– Yhteys muihin hallintajärjestelmiin kuten tietoturvallisuuden hallintajärjestelmä ja laadunhallintajärjestelmä
– Yhteenveto standardin ISO/IEC 20000-1:2018 muutoksista

10:00 Kahvi

10:15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle
– Käsitellään standardin SFS-ISO/IEC 20000-1:2018 sisältö luvuista 4 – 10.
– Luku 4: Organisaation toimintaympäristö
– Luku 5: Johtajuus

11:30 Lounas

12:30 Harjoitustyö

13:00 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
– Luku 6: Suunnittelu
– Luku 7: Palvelunhallintajärjestelmän tukitoiminnot

14:00 Kahvi

14:15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
– Luku 8: Palvelunhallintajärjestelmän toiminta (luku 8 sisältää kaikki keskeiset palvelunhallintajärjestelmän prosessit)

16:00 Ensimmäinen päivä päättyy

—-

2. päivä

08:15 Aamukahvi

08:30 Toisen koulutuspäivän avaus, lyhyt kertaus 1. päivästä

09:00 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
– Luku 8: Palvelunhallintajärjestelmän toiminta jatkuu

10:00 Kahvi

10:15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
– Luku 9: Suorituskyvyn arviointi
– Luku 10: Parantaminen

11:30 Lounas

12:30 Harjoitustyö

13:00 ISO/IEC 20000-1 –arvioinnit ja –sertifiointi

14:00 Kahvi

14:15 Yhteenveto ja keskustelua

15:00 Oppimista varmistava tentti
– Standardi ja aineisto saa olla esillä, testataan opitun sisäistämistä

16:00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka:
Clarion Hotel Helsinki Airport Vantaa, Karhumäentie 5, 01530 Vantaa

Ajankohta:
25.-26.09.2019

Hinta:
1 130 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

 

Ilmoittautuminen sulkeutunut.

Koulutus on peruuntunut.


  • Olen kiinnostunut tästä kurssista.
    Lähetä minulle sähköpostia kun koulutus järjestetään uudelleen:
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.